№ з/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1. | Обговорення питань щодо профілактики булінгу. | педагоги | Серпень | Адміністрація закладу, практичний психолог, соціальний педагог. |
2. | Заняття з елементами гри «Знайомство». Заняття з елементами тренінгу «Всі ми різні». Заняття з елементами тренінгу «Ти-особливий». | 1 класи 5 класи 5 класи | Вересень | Соціальний педагог Соціальний педагог, практичний психолог Соціальний педагог, практичний психолог |
3. | Проведення правових тижнів. Лекція «Стоп булінг». Заняття з елементами гри «Про почуття і співчуття». Інтерактивне заняття «Дружній клас». | 9-А, 9-Б 10-А, 10-Б 5а, 5б 3а, 3б, 3в | Жовтень | Представники Головного територіального управління юстиції в місті Києві Соціальний педагог Соціальний педагог |
4 | Перегляд і обговорення відео-ролику «Нік Вуйчич про булінг у школі». Проведення правових тижнів. Лекція «Знавці права». Підготовка пам’яток «Як протидіяти булінгу?». | 5-11 класи 7-А, 7-Б, 7-В 8-А, 8-Б, 8-В 5а, 5б | Протягом місяця Листопад Листопад | Класні керівники Представники Головного територіального управління юстиції в місті Києві Соціальний педагог, практичний психолог |
5 | Перегляд і обговорення уривків з фільму «Опудало». Заняття з елементами тренінгу «Профілактика булінгу в учнівському середовищі». Виховна година «Кібербулінг- порушення прав людини». | 7 класи 7 класи 5 класи | Грудень | Соціальний педагог, практичний психолог Класні керівники Соціальний педагог Соціальний педагог |
6 | Конкурс плакатів «Стоп булінг». Інтерактивне заняття «Як стати толерантним?». Надання онлайн-консультацій батькам, щодо протидії булінгу. | 5-11 класи 3-4 класи Батьки | Протягом місяця Січень Протягом року | Класні керівники, учнівське самоврядування Соціальний педагог, практичний психолог Соціальний педагог, практичний психолог |
7 | Година спілкування «Підліткові компанії». Розробка пам’яток «Кібербулінг, що треба знати?». | 10-А, 10-Б 6а, 6б класи | Березень Протягом місяця | Соціальний педагог, практичний психолог, класоводи Соціальний педагог |
8 | Проведення рольових ігор, щодо протидії булінгу, формування дружніх стосунків між здобувачами освіти. Розробка пам’яток для батьків «Що робити, якщо ваша дитина-булер?». | 3-5 класи Батьки | Квітень Протягом місяця | Соціальний педагог, практичний психолог, класоводи Соціальний педагог |
9 | Інтерактивне заняття «Як помиритися з другом?». Виховні години «Вчимося жити добрими людьми». | 2-класи 4 класи | Травень Травень | Соціальний педагог Соціальний педагог, практичний психолог, класоводи |
1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, директора школи або інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в школі.
У школі заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає директор школи.
Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.
- невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);
- за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;
- повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;
- повідомляє центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;
- скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.
Голова комісії – Пескова І.В., директор школи;
Заступник голови – Присяжнюк Л.М., заступник директора з ВР;
Секретар комісії – Прищепа Т.К., педагог-організатор;
Члени комісії – Свириденко Т.О., заступник директора з НР,
Фіщенко Є.М., заступник директора з НР,
Нєнашева О.В.,соціальний педагог,
Ііщенко В.М., практиний психолог,
Дегтяренко Ю.О.,учитель початкових класів, інспектор з охорони
дитинства.
1. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в школі є постійним системним процесом, спрямованим на:
визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;
виявлення булінгу (цькування) та (або) потенційних ризиків його виникнення;
визначення та реалізацію необхідних заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або усунення потенційних ризиків його виникнення.
2. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в школі ґрунтується на принципах:
недискримінації за будь-якими ознаками;
ненасильницької поведінки в міжособистісних стосунках;
партнерства та підтримки між педагогічним колективом школи і батьками (законними представниками) малолітнього чи неповнолітнього здобувача освіти;
особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини;
розвитку соціального та емоційного інтелекту учасників освітнього процесу;
гендерної рівності;
участі учасників освітнього процесу в прийнятті рішень відповідно до положень законодавства та установчих документів школи.
3. Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в школі є:
створення безпечного освітнього середовища в школі, що включає психологічну та фізичну безпеку учасників освітнього процесу;
визначення стану, причин і передумов поширення булінгу (цькування) в школі;
підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг (цькування);
формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як порушення прав людини;
заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння запобіганню булінгу (цькуванню).
4. Діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в школі відображається в плані заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в школі .