***
https://drive.google.com/file/d/1Vn7KcnLeClsRsW4ZXVKAfkLlNhUaJEpo/view
https://drive.google.com/file/d/159IrHXaLoQvzv01TK3aHbRm1sLBGkB5o/view
З кожним роком кількість користувачів всесвітньої мережі неухильно зростає. Інтернет-технології вже стали невід’ємною частиною життя сучасного суспільства. Нікого не дивує те, що в 3 роки малюки самостійно дивляться мультики на YouTube, а першокласники шукають необхідну інформацію за допомогою Google.
Та більшість дітей не володіють інформацією про небезпеку Інтернету й не мають сформованих навичок онлайн-культури.
Які існують ризики перебування в глобальній мережі? Чому малюків так приваблює Інтернет? Як вберегти свою дитину від небезпеки кіберпростору?
Пропонуємо розібратися разом.
Навіщо дітям Інтернет?
У світі сучасних технологій діти про можливості глобальної мережі дізнаються значно раніше за своїх батьків. Невміння орієнтуватися в онлайн-просторі навіть порівнюють із невмінням писати та читати. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віком 11-17 років сьогодні зростає число користувачів молодшого шкільного віку (6-10 років).
Серед основних потреб, що спонукають дітей перебувати в кіберпросторі, є:
1. Пошук інформації — в Інтернеті можна знайти практично все (відповіді на шкільні завдання, новини, ресурси для хобі).
2. Розваги — у віртуальному просторі діти грають в онлайн-ігри, слухають музику, дивляться фільми й відеоролики.
3. Спілкування — ця потреба яскраво проявляється в підлітковому віці: діти знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.
До того ж, на сьогоднішній день Інтернет став потужним засобом навчання. Мережеві освітні ресурси допомагають дітям прискорити й оптимізувати навчальний процес, підвищують його якість завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладення матеріалу.
Але обізнаність дітей, та й більшості дорослих, щодо безпеки в кіберпросторі залишається дуже низькою.
З якими небезпечними речами стикаються діти в Інтернеті?
Серед безлічі загроз фахівці в області безпеки в онлайн-просторі відзначають такі:
1. Тематичні загрози:
· порнографія;
· пропаганда насильства й наркотиків;
· реклама тютюну й алкоголю;
· нецензурні тексти.
2. Порушення безпеки:
· віруси; небажана пошта — спам;
· онлайн-шахрайство («Передзвони мені» тощо);
· збирання та розголошення приватної інформації.
3.Комунікаційні ризики:
· небезпечні контакти;
· кіберпереслідування;
· погрози.
Потрібно розуміти, що через відсутність достатнього досвіду діти ще не можуть реально оцінювати рівень достовірності й безпеки інформації, яка знаходиться в Інтернет-просторі.
До того ж, у віртуальному світі знімаються заборони та обмеження морально-етичного й соціального характеру (насилля, руйнування, правові норми, що діють у реальності).
Небезпека всесвітньої мережі виявляється й у виникненні Інтернет-залежності — сучасної хвороби, за якої виникає нав’язливе бажання постійно перебувати в онлайн-просторі.
При надмірному захопленні Інтернетом чи онлайн-іграми батькам варто знайти альтернативу віртуальним інтересам дитини (гуртки, хобі, догляд за домашніми улюбленцями тощо) й перемкнути її увагу на досягнення успіхів у реальному житті.
Хто має навчати дітей безпечно та правильно користуватися Інтернетом?
Саме в родині закладаються основи поведінки дитини в світі, й віртуальний простір не має бути винятком. Батькам варто приділяти серйозну увагу онлайн-вихованню малюків й підвищенню їхньої обізнаності про загрози інформаційного середовища.
Як захистити дитину в Інтернет-просторі?
Експерти рекомендують батькам такі поради:
1. Створити спеціальне робоче середовище для дитини. Комп’ютер найкраще розмістити в загальній кімнаті, щоб дитина не залишалася наодинці з Інтернетом та змогла, в разі потреби, запитати вашої поради.
2. Для того, щоб діти не стали залежними від комп’ютера, варто обмежувати їхнє перебування у віртуальному світі за допомогою звичайного таймера. Але заздалегідь обговоріть з дитиною тривалість перебування в Інтернеті, щоб уникнути можливих конфліктних ситуацій.
· Існують часові норми перебування за комп’ютером для дітей різного віку, визначені Міністерством охорони здоров’я України. Згідно з ними неперервне перебування за комп’ютером упродовж доби не повинно перевищувати:
o 10 хв для 1-2 класу;
o 15 хв для 3-5 класу;
o 20 хв для 6-7 класу;
o 30 хв для 8-10 класу.
Загальний час використання комп’ютера з рідкокристалічним монітором має обмежуватися:
o 30-45 хв на тиждень для першокласників;
o 2 год на тиждень для 2-6 класів (але не більше 1 год на добу);
o 2,5 год на тиждень для 7-9 класів (але не більше 1 год на добу);
o 7 год на тиждень для старшокласників.
3. Використовуйте технічні засоби захисту:
· функції батьківського контролю в операційній системі;
· антивірус;
· спамфільтр.
4. Створіть «Сімейні Інтернет-правила» та роз’ясніть причини необхідності їх дотримання. Якщо ви зацікавлені в тому, аби ваша дитина навчалася не на власних помилках, частіше обговорюйте теми, пов’язані з віртуальним світом.
5. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті та не повідомляти конфіденційні дані.
6. Поясніть небезпеку безкоштовного публічного Wi-Fi (ці мережі можуть робити доступними дані вашого пристрою) та розмов з незнайомцями в мережі.
7. Цікавтеся віртуальним життям вашої дитини та не ігноруйте питання, що від неї надходять. Привчайте дитину ділитися з вами враженнями про відвідування Інтернету та розповідати про те, що викликало в неї хвилювання.
Як комп’ютер може допомогти вам підвищити Інтернет-безпеку?
Надійними помічниками для батьків, які хочуть бути впевненими в безпеці своїх дітей у кіберпросторі, є програми «батьківського контролю». За допомогою них ви самостійно зможете зробити всі необхідні налаштування комп’ютера:
1.Обмеження часу проведеного дитиною за комп’ютером — якщо час вийшов, а діти працюють, відбувається автоматичний вихід із системи. Годинники доступу можна встановлювати для кожного дня тижня.
2.Обмеження активності дітей в Інтернеті — можна вибрати сайти, виходячи з віку дитини, заборонити або дозволити завантаження файлів. Веб-фільтр оцінює контент сайтів і може блокувати ті з них, вміст яких визначено як небажаний. Блокуються також рекламні банери та посилання на небажану інформацію.
3. Встановлення заборони на доступ дітей до окремих ігор — ви можете визначити, які ігри є дозволеними, а до яких дитині доступ заборонено.
4. Обмеження кола людей, з якими діти можуть спілкуватися, — можна також обмежити доступ до електронної пошти та обміну миттєвими повідомленнями, дозволивши спілкування тільки зі схваленими контактами.
5. Надання старшим дітям більшої відповідальності — для батьків, які готові довірити своїм дітям відповідальність за перебування в Інтернеті, є параметр, який дозволяє отримувати доступ до всіх сайтів, але повідомляє про відвідування потенційно неприпустимих. Підлітки будуть знати, що ви дізнаєтеся про відвідування таких сайтів.
Які існують рекомендації щодо перебування в Інтернеті для дітей різних вікових груп?
Щоб забезпечити захист дитини в мережі, треба розуміти її вікові особливості, що впливають на поведінку у віртуальному світі.
Чим молодшою є дитина, тим більше уваги слід приділяти спільному використанню Інтернету. З підвищенням рівня самоконтролю дитини поступово знижується потреба в батьківському контролі.
Якщо вашій дитині від 5 до 7 років, пам’ятайте, що:
1. Провідною діяльністю дошкільників є гра. Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в онлайн-ігри. Та батькам слід контролювати, аби частка розважальних ігор в онлайн-просторі не перевищувала розвивальні та навчальні.
2. Цей віковий період є найважливішим для вивчення правил поведінки в мережі. При цьому потрібно розуміти, що, незважаючи на знання певних правил, діти можуть порушувати їх, тому необхідність батьківського контролю для дітей дошкільного віку дуже висока.
3. Маленькі діти повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів. Якщо вашій дитині від 8 до 10 років, пам’ятайте, що:
1. Діти цього віку прагнуть самостійно досліджувати навколишній світ, задовольняючи інтерес до пізнання, зокрема й за допомогою Інтернету.
2. Враховуючи вік дитини, контроль за її діяльністю в глобальній мережі має бути досить високим.
3. У цьому віці дитина легше засвоює складний навчальний матеріал. Допомогти тут може використання навчальних і розвиваючих онлайн-завдань.
Якщо вашій дитині від 11 до 14 років, пам’ятайте, що:
1. Мотивами, які домінують у поведінці дітей молодшого підліткового віку, є: прагнення самостійності та визнання друзів, розширення власних прав, бажання зайняти гідне місце в групі однолітків.
2.У даний період особливу зацікавленість викликають інтернет-ресурси, що дають змогу підлітку спілкуватися з реальними та віртуальними знайомими.
· Поясніть, що в Інтернеті, крім звичайних людей, можуть знаходитися авантюристи та злочинці, які здатні використати її особисті дані для злочинних дій.
· Розкажіть дитині, що зустрічатися з віртуальними знайомими оффлайн може бути небезпечним (краще навести приклад іншої дитини, тому що підлітки до інформації від батьків ставляться критично).
· Спонукайте дитину розповідати вам про своїх знайомих в мережі та обговорюйте з нею питання, що її зацікавили.
3. Діти 11-14 років вже прагнуть самостійності, тому дуже важливо навчити їх комп’ютерній грамотності, адже вони можуть користуватися Інтернетом у школі, інтернет-кафе чи в друзів, де зовнішній контроль відсутній.
4. Необхідно розвивати внутрішній контроль дитини й привчати її до відповідальної поведінки в онлайн-просторі з метою особистої безпеки.
5. Надто суворе контролювання з боку дорослих може викликати негативну реакцію дитини й стати причиною приховування нею діяльності в глобальній мережі.
Тому одна з найважливіших умов безпеки дитини в Інтернеті — довіра між нею та батьками. Якщо її сформовано й дитина знає, що можна з будь-яким запитанням та проблемою звернутися до мами або тата, вона не шукатиме інформацію деінде.
Звісно, загрози, які постають перед дітьми при підключенні до всесвітньої мережі, є серйозними, але було б недоцільним повністю заборонити дітям вихід в Інтернет.
Батькам варто пам’ятати, що онлайн-простір є цінним ресурсом із великою кількістю захоплюючої та навчальної інформації для розвитку малюка. А для того, щоб перебування наших дітей в мережі Інтернет було безпечним, ми маємо ознайомити їх з можливими ризиками й забезпечити необхідний захист.
***
https://www.youtube.com/watch?v=0KJYrhqfBrk
https://www.youtube.com/watch?v=GIUB83IaJcw
Демонстративна неслухняність – зверніть увагу чи достатньо любові і уваги ви приділяєте дитині. Егоїстичні прояви – вчить дитину враховувати інтереси інших дітей. Пустощі – дитина довгий час знаходиться на самоті (дитині потрібні яскраві враження щодня). Упертість – зважте чи не багато вимог ви ставите перед дитиною. Вередування – замініть накази і обов`язки на любов та повагу до дитини. Замкненість – я довгий час знаходжусь на самоті. Агресія – створіть теплу і спокійну атмосферу в родині (дуже добре коли дитина ще відвідує дідуся з бабусею, братиків, сестричок). Пасивність – зверніть увагу, чи достатньо ви хвалите свою дитину. Аморальна поведінка – перегляньте будь-ласка чи можете ви бути прикладом для своєї дитини. Непосидливість – з дитиною мало спілкуються ( дитині потрібно розкривати світ). Образливість – говоріть дитині кожного дня про те, як вона вам дорога і як ви її любите. Безлад – привчайте робити дитину розпочату справу до кінця Скарги – уважніше ставтеся до своєї дитини. Лінощі – зацікавлюйте дитину чимось новеньким , багато розповідайте їй. Неуважність – розширюйте кругозір вашої дитини, концентруйте увагу на досягнутому, хваліть за це. Нудьга – дитина прагне нових позитивних емоцій. Метушня, біганина – дайте вихід вашому енерджайзеру. Надмірна усидливість – знайдіть улюблену справу дитини і нехай вона нею займається, щоб ця усидливість не перетворилася на нудьгу. |
![]() |
![]() |
![]() |
Психологиня Светлана Ройз опублікувала добірку ігор з дітьми 3-8 років – для різних каналів сприйняття. Вона підкреслює, що гра – це завжди і розвиток, і терапія, і адаптація. Але сучасне покоління дітей не отримує тієї кількості стимулів в різних каналах сприйняття, яке було б важливим і доцільним. У них перестимульований візуальний канал, решта – часто недостимульовані. І різноманітні ігри – це сенсорна інтеграція.
Тож, коли як не зараз, стимулювати різні канали сприйняття дітей
Візуальний канал (НЕ гаджети)
· Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки.
· Малювати мандали.
· Малювання одночасно на одному аркуші.
· Малювання зубною щіткою.
· Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі).
· Малювання з закритими очима.
· Викладання малюнків нитками.
· Робити ангелів з макаронів.
· Робити іграшки з втулок від туалетного паперу.
· Дітям різного віку подобається «відривні аплікації» – спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім з уривків робиться колаж.
· Кожен день тижня назвати «своїм кольором» – наприклад, понеділок – червоний, вівторок – помаранчевий, середа – жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або – час від часу кричати – наприклад, «червоний» – і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.
Вербальний канал
· Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові (З цього ж слова, написаного багато разів – можна зробити малюнок.)
· З букв одного слова складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор – можна придумати – торт, трон, рот, форма та ін.)
· Гра “телеграма” – на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН – суворий лікар обіймає нас)
· Співати.
· Говорити скоромовки.
· Ми з донькою граємо у «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт…) ставлячи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні».
Тактильний
· Ігри з кінетичним піском (у нас є “розкопки динозаврів – промислова гра з формочками – динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз – я ховаю в пісок “скарби”, дитя відкопує).
· Лотки з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається).
· Ігри з водою – наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням.
· Домашні басейни з кульками.
· Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти – за ароматом.
Аудіальний
· Слухати тишу (моя улюблена гра).
· Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків.
· Написати букву р – в рядок від зовсім маленької до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук – підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос).
· З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем …).
Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов’язаних з математичними здібностями, критичним мисленням).
· Змійка (доньці подарували гру з мого дитинства – дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур).
· Магнітний конструктор.
· Мозаїка, яку потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки.
· Орігамі.
· Джанга.
· Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки …).
· Шашки, шахи, доміно.
· Пазли.
· Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в’язати, плести макраме.
· Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружлянням.
· Домашній квест, пошуки скарбів.
· Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити – вправо, вліво, прямо … а можна мовчки – торкаючись до правого, лівого плеча, спини).
“Оральний праксис” і “ігри з диханням”
· Мильні бульбашки.
· Аеробол – дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, “задуваючи” голи).
· Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо.
· Разом співати.
· Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу – потрапляти нею в «яблучко».
Соціальні ігри
· Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр.
· Тіньовий театр.
· Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це добре допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню)
· Варити разом шоколад.
· Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону. (Ми по казкам і малюнкам доньки іноді робимо фільми.)
· Робити будиночок з подушок і пледів – ходити в гості)
· “Зустріти” дітей з друзями – в zoom, чаті Вайбера та ін.
· Оркестр (інструменти – все, що видає звук в будинку).
Рух
· Твістер.
· Пальчиковий твістер.
· Стрибки на кулі-стрибунці (Замість батута – стрибки на дозволеній подушці)
· Хованки.
· Коли ми обмежені в русі – дочка особливо любить настільний (наліжковий) футбол.
· Ми часто з донькою танцюємо «різні настрої». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило – за них не виходити).
Важливо пам’ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри – за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами – це готує їх до «дорослого життя» з дотриманням певних норм (це профілактика «соціальної депривації»).
Веселого дорослішання і сил всім батькам
Як пержити карантин і залишитись спокійними батьками?
https://www.facebook.com/230250883837854/posts/1396889343840663/Чим зайнятися з дітьми під час карантину.https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/ https://www.facebook.com/groups/1300280263410607/permalink/2403715366400419/*
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Якість сучасної освіти залежить не лише від навчання, а й від виховання майбутнього громадянина. Ваша дитина повернулась зі школи не така як завжди. У неї немає настрою, або навпаки стан підвищеної збудженості, а якийсь один предмет вона вперто не бажає вчити. Отримує зауваження в щоденник, погані оцінки. В чому справа?
Можливо у вашого сина чи доньки виник конфлікт з учителем. Якщо це так – не треба сварити дитину, а краще довідатися в чому полягає суть конфлікту. В любому випадку ніколи не покладайте всю провину на вчителя, ніколи не обговорюйте недоліки вчителя. Розумним бути пояснити дитині, що вчитель теж людина і у нього можуть бути проблеми. Адже ми живемо в нелегкий час. А проблеми і втома – це причини роздратованого настрою.
Зустріньтеся з учителем, але не висувайте звинувачень перш, ніж ви його вислухаєте. Поводьтеся делікатно і вам вдасться вичерпати конфлікт ще до його початку. Завжди намагайтеся розв’язати ситуацію спочатку з учителем, а в разі непорозуміння звертайтеся до адміністрації школи.
Найчастіше конфлікти виникають у середньому та старшому шкільному віці, тобто у віці 13 – 18 років. Причин конфлікту може бути декілька. Однак найпоширеніші з них, це:
– Акселерація ( прискорений зріст та фізичний розвиток дітей у порівнянні з попередніми поколіннями). Це явище прискорює протікання підліткового періоду і загострює його. А, як відомо, підлітковий вік вирізняється ускладненнями у вихованні. І батькам, і педагогам важче зрозуміти потреби та внутрішній стан учня. Непорозуміння з боку дорослих викликає протест у підлітка. В результаті змінюється ставлення до навчання;
– Учень відмовляється виконувати вимоги, які висуває вчитель. Відмова може виражатися як у діях так і словами. Підліток прагне відстоювати свою думку і бути почутим. Це – конфлікт непокори;
– Конфлікт єдності. Дитина веде себе так, як прийнято в середовищі ровесників. Бо, якщо буде вести себе по іншому, його будуть дражнити образливими словами;
– Конфлікт лідерства. Дитина бачить в особі вчителя конкурента;
– Конфлікт нелюбові. Діти навмисно виводять вчителя з себе, знаючи, що він не може примінити силу;
Придивіться до поведінки своєї дитини, частіше розмовляйте з нею про шкільні справи, приділяйте увагу якості освіти вашої дитини, ходіть якомога частіше до школи, поспілкуйтеся з учителями. Приймайте участь у вихованні вашого сина чи доньки, а не перекладайте свої обов’язки на школу.
Тільки у співпраці школи і сім’ї можна досягти успіху.