Поради батькам

***

Коли закінчиться війна? Як відповідати дітям на складні запитання

https://osvitoria.media/opinions/koly-zakinchytsya-vijna-yak-vidpovidaty-dityam-na-skladni-zapytannya/?fbclid=IwAR3Yw6Fyjc1dmpgvw90-0ODg--sS2A1DBfMdBYQrOIMZlk9EmgMUATlJTMo

ПОРАДИ ВІД ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ: МОН РОЗРОБИЛО ІНФОРМАЦІЙНИЙ КОМІКС ДЛЯ ДІТЕЙ У ВОЄННИЙ СТАН

https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-zahisnika-ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan?fbclid=IwAR2Pe4pRQfYKOO7cnyozy8ct_jJtuZUMOr-9Tst4EenwTqqeFa5-X9Dv3ug

Вправи для подолання паніки. Матеріали Світлани Ройз

https://drive.google.com/file/d/1Vn7KcnLeClsRsW4ZXVKAfkLlNhUaJEpo/view

Як підтримати та допомогти пережити травматичний досвід старшим дітям

https://drive.google.com/file/d/159IrHXaLoQvzv01TK3aHbRm1sLBGkB5o/view

2021-2022 навчальний рік

Безкоштовні заняття по IT-напрямкам

Ліцензована Мала Комп’ютерна академія Інталіт (з НТУУ «КПІ", досвід роботи 24 роки) у рамках співраці зі школами проводить для учнів Вашого району безкоштовні заняття по IT-напрямкам: програмування, дизайн, web та digital – технології. Програма підготовлена для учнів 4-10 класів.
Прохання до класних керівників розповсюдити цю корисну інформацію для батьків у вайбер-групах. Батьки на неї чекають!
Давайте разом надамо можливість батькам та дітям опанувати сучасні напрямки IT-світу.
Відома Комп’ютерна Академія («КПІ») реєструю Вашу дитину на безкоштовне заняття за посиланням: https://forms.gle/CneK9AZSZkjruPecA .
Довідки за телефоном: 067-506-44-31, 0673417750, 0957119524.
З повагою, провідний методист Абрамовська А.В.

Дитина та Інтернет: поради батькам

З кожним роком кількість користувачів всесвітньої мережі неухильно зростає. Інтернет-технології вже стали невід’ємною частиною життя сучасного суспільства. Нікого не дивує те, що в 3 роки малюки самостійно дивляться мультики на YouTube, а першокласники шукають необхідну інформацію за допомогою Google.

Та більшість дітей не володіють інформацією про небезпеку Інтернету й не мають сформованих навичок онлайн-культури.

Які існують ризики перебування в глобальній мережі? Чому малюків так приваблює Інтернет? Як вберегти свою дитину від небезпеки кіберпростору?

Пропонуємо розібратися разом.

Навіщо дітям Інтернет?

У світі сучасних технологій діти про можливості глобальної мережі дізнаються значно раніше за своїх батьків. Невміння орієнтуватися в онлайн-просторі навіть порівнюють із невмінням писати та читати. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віком 11-17 років сьогодні зростає число користувачів молодшого шкільного віку (6-10 років).

Серед основних потреб, що спонукають дітей перебувати в кіберпросторі, є:

1. Пошук інформації — в Інтернеті можна знайти практично все (відповіді на шкільні завдання, новини, ресурси для хобі).

2. Розваги — у віртуальному просторі діти грають в онлайн-ігри, слухають музику, дивляться фільми й відеоролики.

3. Спілкування — ця потреба яскраво проявляється в підлітковому віці: діти знайомляться й шукають нових друзів у соціальних мережах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.

До того ж, на сьогоднішній день Інтернет став потужним засобом навчання. Мережеві освітні ресурси допомагають дітям прискорити й оптимізувати навчальний процес, підвищують його якість завдяки максимальній структурованості та цікавій формі викладення матеріалу.

Але обізнаність дітей, та й більшості дорослих, щодо безпеки в кіберпросторі залишається дуже низькою.

З якими небезпечними речами стикаються діти в Інтернеті?

Серед безлічі загроз фахівці в області безпеки в онлайн-просторі відзначають такі:

1. Тематичні загрози:

· порнографія;

· пропаганда насильства й наркотиків;

· реклама тютюну й алкоголю;

· нецензурні тексти.

2. Порушення безпеки:

· віруси; небажана пошта — спам;

· онлайн-шахрайство («Передзвони мені» тощо);

· збирання та розголошення приватної інформації.

3.Комунікаційні ризики:

· небезпечні контакти;

· кіберпереслідування;

· погрози.

Потрібно розуміти, що через відсутність достатнього досвіду діти ще не можуть реально оцінювати рівень достовірності й безпеки інформації, яка знаходиться в Інтернет-просторі.

До того ж, у віртуальному світі знімаються заборони та обмеження морально-етичного й соціального характеру (насилля, руйнування, правові норми, що діють у реальності).

Небезпека всесвітньої мережі виявляється й у виникненні Інтернет-залежності — сучасної хвороби, за якої виникає нав’язливе бажання постійно перебувати в онлайн-просторі.

При надмірному захопленні Інтернетом чи онлайн-іграми батькам варто знайти альтернативу віртуальним інтересам дитини (гуртки, хобі, догляд за домашніми улюбленцями тощо) й перемкнути її увагу на досягнення успіхів у реальному житті.

Хто має навчати дітей безпечно та правильно користуватися Інтернетом?

Саме в родині закладаються основи поведінки дитини в світі, й віртуальний простір не має бути винятком. Батькам варто приділяти серйозну увагу онлайн-вихованню малюків й підвищенню їхньої обізнаності про загрози інформаційного середовища.

Як захистити дитину в Інтернет-просторі?

Експерти рекомендують батькам такі поради:

1. Створити спеціальне робоче середовище для дитини. Комп’ютер найкраще розмістити в загальній кімнаті, щоб дитина не залишалася наодинці з Інтернетом та змогла, в разі потреби, запитати вашої поради.

2. Для того, щоб діти не стали залежними від комп’ютера, варто обмежувати їхнє перебування у віртуальному світі за допомогою звичайного таймера. Але заздалегідь обговоріть з дитиною тривалість перебування в Інтернеті, щоб уникнути можливих конфліктних ситуацій.

· Існують часові норми перебування за комп’ютером для дітей різного віку, визначені Міністерством охорони здоров’я України. Згідно з ними неперервне перебування за комп’ютером упродовж доби не повинно перевищувати:

o 10 хв для 1-2 класу;

o 15 хв для 3-5 класу;

o 20 хв для 6-7 класу;

o 30 хв для 8-10 класу.

Загальний час використання комп’ютера з рідкокристалічним монітором має обмежуватися:

o 30-45 хв на тиждень для першокласників;

o 2 год на тиждень для 2-6 класів (але не більше 1 год на добу);

o 2,5 год на тиждень для 7-9 класів (але не більше 1 год на добу);

o 7 год на тиждень для старшокласників.

3. Використовуйте технічні засоби захисту:

· функції батьківського контролю в операційній системі;

· антивірус;

· спамфільтр.

4. Створіть «Сімейні Інтернет-правила» та роз’ясніть причини необхідності їх дотримання. Якщо ви зацікавлені в тому, аби ваша дитина навчалася не на власних помилках, частіше обговорюйте теми, пов’язані з віртуальним світом.

5. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті та не повідомляти конфіденційні дані.

6. Поясніть небезпеку безкоштовного публічного Wi-Fi (ці мережі можуть робити доступними дані вашого пристрою) та розмов з незнайомцями в мережі.

7. Цікавтеся віртуальним життям вашої дитини та не ігноруйте питання, що від неї надходять. Привчайте дитину ділитися з вами враженнями про відвідування Інтернету та розповідати про те, що викликало в неї хвилювання.

Як комп’ютер може допомогти вам підвищити Інтернет-безпеку?

Надійними помічниками для батьків, які хочуть бути впевненими в безпеці своїх дітей у кіберпросторі, є програми «батьківського контролю». За допомогою них ви самостійно зможете зробити всі необхідні налаштування комп’ютера:

1.Обмеження часу проведеного дитиною за комп’ютером — якщо час вийшов, а діти працюють, відбувається автоматичний вихід із системи. Годинники доступу можна встановлювати для кожного дня тижня.

2.Обмеження активності дітей в Інтернеті — можна вибрати сайти, виходячи з віку дитини, заборонити або дозволити завантаження файлів. Веб-фільтр оцінює контент сайтів і може блокувати ті з них, вміст яких визначено як небажаний. Блокуються також рекламні банери та посилання на небажану інформацію.

3. Встановлення заборони на доступ дітей до окремих ігор — ви можете визначити, які ігри є дозволеними, а до яких дитині доступ заборонено.

4. Обмеження кола людей, з якими діти можуть спілкуватися, — можна також обмежити доступ до електронної пошти та обміну миттєвими повідомленнями, дозволивши спілкування тільки зі схваленими контактами.

5. Надання старшим дітям більшої відповідальності — для батьків, які готові довірити своїм дітям відповідальність за перебування в Інтернеті, є параметр, який дозволяє отримувати доступ до всіх сайтів, але повідомляє про відвідування потенційно неприпустимих. Підлітки будуть знати, що ви дізнаєтеся про відвідування таких сайтів.

Які існують рекомендації щодо перебування в Інтернеті для дітей різних вікових груп?

Щоб забезпечити захист дитини в мережі, треба розуміти її вікові особливості, що впливають на поведінку у віртуальному світі.

Чим молодшою є дитина, тим більше уваги слід приділяти спільному використанню Інтернету. З підвищенням рівня самоконтролю дитини поступово знижується потреба в батьківському контролі.

Якщо вашій дитині від 5 до 7 років, пам’ятайте, що:

1. Провідною діяльністю дошкільників є гра. Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в онлайн-ігри. Та батькам слід контролювати, аби частка розважальних ігор в онлайн-просторі не перевищувала розвивальні та навчальні.

2. Цей віковий період є найважливішим для вивчення правил поведінки в мережі. При цьому потрібно розуміти, що, незважаючи на знання певних правил, діти можуть порушувати їх, тому необхідність батьківського контролю для дітей дошкільного віку дуже висока.

3. Маленькі діти повинні виходити в Інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів. Якщо вашій дитині від 8 до 10 років, пам’ятайте, що:

1. Діти цього віку прагнуть самостійно досліджувати навколишній світ, задовольняючи інтерес до пізнання, зокрема й за допомогою Інтернету.

2. Враховуючи вік дитини, контроль за її діяльністю в глобальній мережі має бути досить високим.

3. У цьому віці дитина легше засвоює складний навчальний матеріал. Допомогти тут може використання навчальних і розвиваючих онлайн-завдань.

Якщо вашій дитині від 11 до 14 років, пам’ятайте, що:

1. Мотивами, які домінують у поведінці дітей молодшого підліткового віку, є: прагнення самостійності та визнання друзів, розширення власних прав, бажання зайняти гідне місце в групі однолітків.

2.У даний період особливу зацікавленість викликають інтернет-ресурси, що дають змогу підлітку спілкуватися з реальними та віртуальними знайомими.

· Поясніть, що в Інтернеті, крім звичайних людей, можуть знаходитися авантюристи та злочинці, які здатні використати її особисті дані для злочинних дій.

· Розкажіть дитині, що зустрічатися з віртуальними знайомими оффлайн може бути небезпечним (краще навести приклад іншої дитини, тому що підлітки до інформації від батьків ставляться критично).

· Спонукайте дитину розповідати вам про своїх знайомих в мережі та обговорюйте з нею питання, що її зацікавили.

3. Діти 11-14 років вже прагнуть самостійності, тому дуже важливо навчити їх комп’ютерній грамотності, адже вони можуть користуватися Інтернетом у школі, інтернет-кафе чи в друзів, де зовнішній контроль відсутній.

4. Необхідно розвивати внутрішній контроль дитини й привчати її до відповідальної поведінки в онлайн-просторі з метою особистої безпеки.

5. Надто суворе контролювання з боку дорослих може викликати негативну реакцію дитини й стати причиною приховування нею діяльності в глобальній мережі.

Тому одна з найважливіших умов безпеки дитини в Інтернеті — довіра між нею та батьками. Якщо її сформовано й дитина знає, що можна з будь-яким запитанням та проблемою звернутися до мами або тата, вона не шукатиме інформацію деінде.

Звісно, загрози, які постають перед дітьми при підключенні до всесвітньої мережі, є серйозними, але було б недоцільним повністю заборонити дітям вихід в Інтернет.

Батькам варто пам’ятати, що онлайн-простір є цінним ресурсом із великою кількістю захоплюючої та навчальної інформації для розвитку малюка. А для того, щоб перебування наших дітей в мережі Інтернет було безпечним, ми маємо ознайомити їх з можливими ризиками й забезпечити необхідний захист.

23.07.21 Шановні батьки!

На сайті КП ГІОЦ розміщена інформація про замовлення учнівських квитків.

Перегляньте інформацію за посиланням Каталог послуг (kyivcity.gov.ua)

***

Просвіта для батьків

1. Мама зморена: як боротись із синдромом батьківського вигорання

https://nus.org.ua/view/mama-zmorena-yak-borotys-iz-syndromom-batkivskogo-vygorannya/?fbclid=IwAR2pPQzzPOtljvRpqut_B12Zq3iFm2Ax9DrqeY8dCm0wE_PaxYZdMkxOVmw

2. Поради щодо розвитку концетрації у дітей.

https://nus.org.ua/articles/3-vpravy-dlya-trenuvannya-kontsentratsiyi-u-ditej/?fbclid=IwAR3lvtHqgkAi5iSQdxbm4F50CNNXNaYALhXr3JHVcBS0BMoA4DHDCcz89JM

3. Курс для батьків «Як навчити дитину захищатися», урок 1.

https://www.youtube.com/watch?v=0KJYrhqfBrk

4. Курс для батьків «Як навчити дитину захищатися», урок 2.

https://www.youtube.com/watch?v=GIUB83IaJcw

5. Курс для батьків «Як навчити дитину захищатися», урок3. https://www.youtube.com/watch?v=cOqH6KAJ4U8

6. Курс для батьків «Як навчити дитину захищатися», урок 4. https://www.youtube.com/watch?v=KUCJRHLmdII

7. Курс для батьків «Як навчити дитину захищатися», урок 5. https://www.youtube.com/watch?v=ar7zP5MU1fw

8. Курс для батьків «Як навчити дитину захищатися», урок 6. https://www.youtube.com/watch?v=XNsyqc3gQts

ЗРОЗУМІЙ МЕНЕ!

Пам`ятка для батьків

Що слід робити, якщо у Вашої дитини Ви помітили:

Демонстративна неслухняність – зверніть увагу чи достатньо любові і уваги ви приділяєте дитині.

Егоїстичні прояви – вчить дитину враховувати інтереси інших дітей.

Пустощі – дитина довгий час знаходиться на самоті (дитині потрібні яскраві враження щодня).

Упертість – зважте чи не багато вимог ви ставите перед дитиною.

Вередування – замініть накази і обов`язки на любов та повагу до дитини.

Замкненість – я довгий час знаходжусь на самоті.

Агресія – створіть теплу і спокійну атмосферу в родині (дуже добре коли дитина ще відвідує дідуся з бабусею, братиків, сестричок).

Пасивність – зверніть увагу, чи достатньо ви хвалите свою дитину.

Аморальна поведінка – перегляньте будь-ласка чи можете ви бути прикладом для своєї дитини.

Непосидливість – з дитиною мало спілкуються ( дитині потрібно розкривати світ).

Образливість – говоріть дитині кожного дня про те, як вона вам дорога і як ви її любите.

Безлад – привчайте робити дитину розпочату справу до кінця

Скарги – уважніше ставтеся до своєї дитини.

Лінощі – зацікавлюйте дитину чимось новеньким , багато розповідайте їй.

Неуважність – розширюйте кругозір вашої дитини, концентруйте увагу на досягнутому, хваліть за це.

Нудьга – дитина прагне нових позитивних емоцій.

Метушня, біганина – дайте вихід вашому енерджайзеру.

Надмірна усидливість – знайдіть улюблену справу дитини і нехай вона нею займається, щоб ця усидливість не перетворилася на нудьгу.

/Files/images/бити.png

/Files/images/000 покар.png
/Files/images/00 насиль 1.png

Карантинне: 59 ігор з дітьми від Світлани Ройз

/Files/images/00 ігри вдома.jpg

Психологиня Светлана Ройз опублікувала добірку ігор з дітьми 3-8 років – для різних каналів сприйняття. Вона підкреслює, що гра – це завжди і розвиток, і терапія, і адаптація. Але сучасне покоління дітей не отримує тієї кількості стимулів в різних каналах сприйняття, яке було б важливим і доцільним. У них перестимульований візуальний канал, решта – часто недостимульовані. І різноманітні ігри – це сенсорна інтеграція.

Тож, коли як не зараз, стимулювати різні канали сприйняття дітей

Візуальний канал (НЕ гаджети)

· Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки.

· Малювати мандали.

· Малювання одночасно на одному аркуші.

· Малювання зубною щіткою.

· Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домальовувати деталі).

· Малювання з закритими очима.

· Викладання малюнків нитками.

· Робити ангелів з макаронів.

· Робити іграшки з втулок від туалетного паперу.

· Дітям різного віку подобається «відривні аплікації» – спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім з уривків робиться колаж.

· Кожен день тижня назвати «своїм кольором» – наприклад, понеділок – червоний, вівторок – помаранчевий, середа – жовтий і т.д. за кольорами веселки. Кожен день надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або – час від часу кричати – наприклад, «червоний» – і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.

Вербальний канал

· Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові (З цього ж слова, написаного багато разів – можна зробити малюнок.)

· З букв одного слова складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор – можна придумати – торт, трон, рот, форма та ін.)

· Гра “телеграма” – на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад, СЛОН – суворий лікар обіймає нас)

· Співати.

· Говорити скоромовки.

· Ми з донькою граємо у «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт…) ставлячи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні».

Тактильний

· Ігри з кінетичним піском (у нас є “розкопки динозаврів – промислова гра з формочками – динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз – я ховаю в пісок “скарби”, дитя відкопує).

· Лотки з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається).

· Ігри з водою – наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням.

· Домашні басейни з кульками.

· Дізнаватися предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти – за ароматом.

Аудіальний

· Слухати тишу (моя улюблена гра).

· Закрити очі і розрізнити якомога більше звуків.

· Написати букву р – в рядок від зовсім маленької до величезної. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляла звук – підвищуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше голос).

· З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем …).

Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов’язаних з математичними здібностями, критичним мисленням).

· Змійка (доньці подарували гру з мого дитинства – дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур).

· Магнітний конструктор.

· Мозаїка, яку потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки.

· Орігамі.

· Джанга.

· Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки …).

· Шашки, шахи, доміно.

· Пазли.

· Можна вчити дітей пришивати ґудзики, вишивати, в’язати, плести макраме.

· Запускаємо дзиги, спостерігаємо за їх кружлянням.

· Домашній квест, пошуки скарбів.

· Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити – вправо, вліво, прямо … а можна мовчки – торкаючись до правого, лівого плеча, спини).

“Оральний праксис” і “ігри з диханням”

· Мильні бульбашки.

· Аеробол – дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, “задуваючи” голи).

· Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет, наприклад, перо.

· Разом співати.

· Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу – потрапляти нею в «яблучко».

Соціальні ігри

· Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр.

· Тіньовий театр.

· Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це добре допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню)

· Варити разом шоколад.

· Робити міні-спектаклі, записувати їх на камеру телефону. (Ми по казкам і малюнкам доньки іноді робимо фільми.)

· Робити будиночок з подушок і пледів – ходити в гості)

· “Зустріти” дітей з друзями – в zoom, чаті Вайбера та ін.

· Оркестр (інструменти – все, що видає звук в будинку).

Рух

· Твістер.

· Пальчиковий твістер.

· Стрибки на кулі-стрибунці (Замість батута – стрибки на дозволеній подушці)

· Хованки.

· Коли ми обмежені в русі – дочка особливо любить настільний (наліжковий) футбол.

· Ми часто з донькою танцюємо «різні настрої». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордони «танцполу» і ввести додаткове правило – за них не виходити).

Важливо пам’ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри – за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами – це готує їх до «дорослого життя» з дотриманням певних норм (це профілактика «соціальної депривації»).

Веселого дорослішання і сил всім батькам

Як пержити карантин і залишитись спокійними батьками?

https://www.facebook.com/230250883837854/posts/1396889343840663/Чим зайнятися з дітьми під час карантину.https://shotam.info/chym-zayniatysia-z-dit-my-pid-chas-karantynu-top-5-veselykh-rozvah/ https://www.facebook.com/groups/1300280263410607/permalink/2403715366400419/

*

Поради батькам під час карантину
/Files/images/00FB_IMG_1584796479784.jpg
/Files/images/00FB_IMG_1584796521716.jpg
/Files/images/00FB_IMG_1584868061883.jpg
/Files/images/00CoVid2019_CURV-01-1.jpg

Як допомогти дитині, яка постражала від булінгу?

/Files/images/016-90.jpg
/Files/images/015-2.png
/Files/images/014-119.jpg

Права дитини

Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.

Десять кроків, щоб стати кращими батьками:

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.

4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття.
Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.

6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.

8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.


Батькам

Закликаємо до співпраці.

Якість сучасної освіти залежить не лише від навчання, а й від виховання майбутнього громадянина. Ваша дитина повернулась зі школи не така як завжди. У неї немає настрою, або навпаки стан підвищеної збудженості, а якийсь один предмет вона вперто не бажає вчити. Отримує зауваження в щоденник, погані оцінки. В чому справа?

Можливо у вашого сина чи доньки виник конфлікт з учителем. Якщо це так – не треба сварити дитину, а краще довідатися в чому полягає суть конфлікту. В любому випадку ніколи не покладайте всю провину на вчителя, ніколи не обговорюйте недоліки вчителя. Розумним бути пояснити дитині, що вчитель теж людина і у нього можуть бути проблеми. Адже ми живемо в нелегкий час. А проблеми і втома – це причини роздратованого настрою.

Зустріньтеся з учителем, але не висувайте звинувачень перш, ніж ви його вислухаєте. Поводьтеся делікатно і вам вдасться вичерпати конфлікт ще до його початку. Завжди намагайтеся розв’язати ситуацію спочатку з учителем, а в разі непорозуміння звертайтеся до адміністрації школи.

Найчастіше конфлікти виникають у середньому та старшому шкільному віці, тобто у віці 13 – 18 років. Причин конфлікту може бути декілька. Однак найпоширеніші з них, це:

– Акселерація ( прискорений зріст та фізичний розвиток дітей у порівнянні з попередніми поколіннями). Це явище прискорює протікання підліткового періоду і загострює його. А, як відомо, підлітковий вік вирізняється ускладненнями у вихованні. І батькам, і педагогам важче зрозуміти потреби та внутрішній стан учня. Непорозуміння з боку дорослих викликає протест у підлітка. В результаті змінюється ставлення до навчання;

– Учень відмовляється виконувати вимоги, які висуває вчитель. Відмова може виражатися як у діях так і словами. Підліток прагне відстоювати свою думку і бути почутим. Це – конфлікт непокори;

– Конфлікт єдності. Дитина веде себе так, як прийнято в середовищі ровесників. Бо, якщо буде вести себе по іншому, його будуть дражнити образливими словами;

– Конфлікт лідерства. Дитина бачить в особі вчителя конкурента;

– Конфлікт нелюбові. Діти навмисно виводять вчителя з себе, знаючи, що він не може примінити силу;

Придивіться до поведінки своєї дитини, частіше розмовляйте з нею про шкільні справи, приділяйте увагу якості освіти вашої дитини, ходіть якомога частіше до школи, поспілкуйтеся з учителями. Приймайте участь у вихованні вашого сина чи доньки, а не перекладайте свої обов’язки на школу.

Тільки у співпраці школи і сім’ї можна досягти успіху.

Як уникнути проблем з поставою у школярів: поради батькам

Існують захворювання, які найчастіше розвиваються в шкільні роки. Діти скаржаться на болі в животі, швидке стомлення очей, проте, в першу чергу, тривале сидяче положення школяра призводить до порушення постави. За деякими даними, воно зустрічається у 8 з 10 учнів. Причини порушення постави у школярів можуть бути вродженими чи набутими. До набутих належать неправильна посадка за партою і носіння шкільної сумки в одній руці, на одній лямці або через одне плече.Це призводить до того, що дитина швидко втомлюється і відчуває напругу в спині та попереку, в деяких випадках у нього утруднюється дихання і кровообіг, оскільки робота легких обмежена через сутулості і запалість грудної клітки, з'являється біль в шиї, так як він постійно нахиляє голову вперед (м'язи спини і шиї знаходяться в напрузі).Фахівці рекомендують батькам ретельно стежити за тим, як сидить дитина, поправляти його, якщо він сутулиться. За словами медиків, дитина повинна сидіти так, щоб ноги, спина і руки мали опору. Висота столу повинна бути на 3 см вище ліктя опущеної руки дитини, коли він сидить, а висота стільця не повинна перевищувати висоту гомілки (ноги повинні діставати до підлоги і бути зігнуті в колінах під прямим кутом). Між грудьми дитини і партою необхідно зберігати відстань в долоню. Плечі дитини повинні бути розслаблені. Що стосується шкільного ранця, то краще купити той, який можна носити на спині: в цьому випадку навантаження буде рівномірною (портфель або сумку доводиться носити в одній руці). Спинка ранця має бути твердою, так вона може забезпечити правильну поставу дитини, ширина ранця не повинна перевищувати ширину плечей, а висота - не більше 30 см. Найкращий вид спорту для профілактики будь-яких кістково-м'язових захворювань - плавання. Також корисні лижні прогулянки, гра у баскетбол та волейбол. . Добре займатися і танцями, адже діти 6агато працюють біля станка, їх вчать рівно стояти. Це сприяє правильному розвитку м'язового корсета, дозволяє зменшити навантаження на хребет. Під час підготовки домашнього завдання бажано робити 15-хвилинні перерви і періодично міняти позу. Дуже важливий постійний медичний контроль за поставою.
Кiлькiсть переглядiв: 404

Коментарi